Walka - najważniejszy element gry

[ADM] Gitu
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 120
Postów: 52
Reputacja: 269
21:25 / 17-03-2020

Każda gra posiada aspekt walki - jeden z najważniejszych elementów każdej gry. Przyszedł czas, że musimy dopracowąc ten element. W tej chwili wakę możemy podzielić na

* Walkę za pomocą broni

* Walkę za pomocą umiejętności

Każda z tych walk moze być polączona oraz osobna. W tym temacie chciałbym abyśie napisali, co możemy zmienić, dodać w tych dwóch typach walk, aby walka była bardziej dynamiczna i urozmaicona (jednym z ciekawych wedlug mnie aspektów musi byc walka dystansowa)


Polubienia: 2
[ADM] Veres
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 15
Postów: 44
Reputacja: 176
20:38 / 19-03-2020

1.Walka za pomocą broni:

- WOJOWNIK - W zależności od dobytej broni(miecz,włócznia, buława, topór), atakuje według różnych patternów broni.

W zależności jaką władamy bronią to każdą cechują pewne właściwości: miecz(obrażenia cięte - krwawienie, obrażenia na sekundę), włócznia(obrażenia kłute - zmniejszenie odporności na obrażenia fizyczne), buława(szansa na ogłuszenie przeciwnika), topór(głębokie rany - przeciwnik ma zmniejszoną regenerację zdrowia i obronę). Posiada dużo obrony fizycznej i magicznej.

-ŁOWCA- W zależności od dobytej broni(krótki łuk, długi łuk, kusza), atakuje z różna prędkością i zadaje różne obrażenia oraz ma różne wartości obrażeń krytycznych.

W zależności jaką władamy bronią to każdą cechują pewne właściwości: krótki łuk(mniejsze obrażenia, duża szybkość ataku), długi łuk(duże obrażenia, mała prędkość ataku), kusza(średnie obrażenia, średnia prędkość ataku, zwiększona szansa na cios krytyczny).

Postać może atakować przeciwnika maksymalnie 3 kratki od przeciwnika. Atak odbywa się po zaznaczeniu przeciwnika, wtedy postać sama atakuje zaznaczoną postać. Można zmienić w ustawieniach czy postać ma podążać za celem czy stać w miejscu. Aby ułatwić i nie zaznaczać celu myszką, proponuję wprowadzić zaznaczenie poprzez spacje. Zaznaczenie dotyczy najbliższego celu od postaci. Posiada średni pancerz.

-MAG- W zależności od dobytej broni(różdźka, orb, księga), zadaje większe obrażenia magiczne, zwiększa szybkość castowania umiejętności czy znajduję się pomiędzy tymi dwoma wariantami.

W zależności od dobytej broni każda ma swoje właściwości: różdżka(zadaje średnie obrażenia magiczne, szybkość castowania jest średnia), orb(zadaje duże obrażenia magiczne, wolna szybkość castowania umiejętności), księga(bardzo szybkie castowanie umiejętności, słabe obrażenia magiczne).

Mag może atakować przeciwnika maksymalnie 2 kratki od siebie. Jego obrażenia dzielą się na 4 typy(ogień, woda, ziemia i powietrze). Posiada bardzo mało pancerza.

2. Walka za pomocą umiejętności:

Umiejętności dzielą się na 2 kategorie: OFENSYWNE i DEFENSYWNE

Każde z nich mają różne zastosowanie na polu bitwy. Mag głównie będzie opierać się na umiejętnościach mniej na atakach zwykłych, natomiast wojownik cała swoją siłę czerpie ze zwykłych ataków a umiejętnościami się jedynie wspiera. Łowca stoi pomiędzy nimi.

Każda umiejętność ma swój pattern na polu mapy. jedne atakują kilka kratek przed graczem a drugie zadają obrażenia wokół postaci.

Użyć umiejętności możemy jedynie po zaznaczeniu celu, bądź po najechaniu na swoją postać(buffy).

 

 

 


Polubienia: 13