Hejka
W tym wątku nie zamierzam besztać kreatorów map, bo mam tę świadomość, że na prawdę robią co w ich mocy, aby gra wyglądała jak wygląda. Dobra robota. Tylko mam jeden pomysł, który mógłby oddać dość dużo immersji w ręce graczy i sprawić, że poczulibyśmy się jak w RPGu, nie w cukierkowej krainie. Mianowicie chodzi mi o zmniejszenie gammy. Zmniejszenie gammy, czy bardziej przyciemnienie samych tekstur, dałoby fenomentalny efekt. Wiecznie limonkowo-zielona trawa, kolorowe jaskrawo-zielone drzewa, czysta piaszczysta dróżka i czyściutkie kamyczki w jaskiniach sprawiają wrażenie mocno przekoloryzowanych. Sam map design jest na większości map na prawdę na wysokim poziomie; chapeau-bas. Tylko ta jaskrawość świata..
Część przeciwników doczekała się unikalnych grafik, jak np. Kapitan Barbossa. Część przeciwników doczekało się zdecydowanie lepszych, mroczniejszych wariantów, jak piraci, lisy pustynne czy wiele, wiele innych przeciwników. Po raz kolejny, chapeau-bas. Wyjątkiem są te przejaskrawione elementy otoczenia. Z tego co pamiętam (bo w RPG Makerze siedziałem ostatni raz ponad 10 lat temu), RPG Maker zawiera BARDZO dużo (na różnych wersjach, ale format plików jest identyczny) rozmaitych drzew, krzewów i mniej jaskrawych odcieni trawy, kamieni czy ścieżek. Nie zrozumcie mnie źle - styl grafiki jest spoko, tylko kolory zbyt JASKRAWE. Pamiętam bardzo dobrze, że było co najmniej 30-40 rodzajów drzew w podstawowej paczce grafik od producenta. Od bagiennych, po leśne, po ogrodowe, takie jakie są zazwyczaj użyte w alkatrii. Palmy to palmy, to musi tak wyglądać i wygląda bardzo dobrze. Słyszałem kiedyś, że cały Verdent i Asgard mają być zaprojektowane jeszcze raz. Gorąco czekam tę chwilę, w której będę mógł przy użyciu mojej wyobraźni czuć magię otaczającego mnie świata. Assety krążą po necie od nastu lat; no excuses, na prawdę xD. Tak więc, to moja sugestia dotycząca świata.