Hejka
Jako Łowca, doceniam wprowadzenie opcjonalnej części ekwipunku jaką są strzały. No i właśnie słowo opcjonalny jest mankamentem, który mam zamiar w tym wątku poruszyć. Pomijam fakt, że taki Łowca z łukiem jest w stanie strzelać bez użycia strzał. Strzały wydają się jedynie wzmacniać atak i to również nie o wiele. 45-poziomowy Łowca, z ulepszonym rzadkim ekwipunkiem z dwoma ulepszonymi częściami epickimi, dosięga ataku poziomu 1000. Strzały dodające 45 do ataku nie robią zbyt wielkiej różnicy. Do tego możliwość zestackowania strzał do niebotycznych ilości trochę odbiera immersji, realizmowi, gdzie, nie oszukujmy, Alkatria wymaga dużo do dopowiedzenia i wyobrażenia sobie samodzielnie. Gdyby strzały dawały konkretne efekty, nakładały te efekty na przeciwników, dysponowały większym zróżnicowaniem, czy chociaż grafikami, w pełni bym wybaczył wszelakie komplikacje z nimi związane. Nie mniej, no muszę się doczepić, bo po to gramy w wersję testową Alkatrii, prawda?
Drugim tematem związanym ze strzałami, są animacje. Nie mam żadnego problemu z dźwiękami strzał - są dobrej jakości, gdzieniegdzie trzymaja się kanonu opisywanej umiejętności - bomba. Problem leży jednak po stronie grafik, w szczególności single-targetów. Totalnie zabija mój feeling brak grafiki trafienia przeciwnika (tzn. po prostu pojawiająca się i znikająca strzała we wszechświecie), tym bardziej strzały, która uderzyła promieniem, czy zielonej kuli będącej imitacją zatrutej strzały. Gdyby chociaż strzały leciały prawidłowo diagonalnie, lub animacje umiejętności były faktycznie wystrzelonymi strzałami/bełtami, nie miałbym obiekcji. Ale trochę zabiera to przyjemności z pustego wciskania przycisków, bo niekiedy nawet animacje się nie wyświetlają, ale to traktuję już jako błąd sporadyczny, nie generalny. Peace