Kryształy Rzemieślnika

Kondensator
Swiezak



Profesja: Łowca
Poziom: 45
Postów: 20
Reputacja: 8
09:43 / 24-09-2021

Hejka

Na wstępie przyznam szczerze, że długo do Alkatrii nie zaglądałem, także nie jestem w pełni na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Wróciłem zobaczyć co nowego i muszę nadmienić, że jestem całkiem zadowolony ze zmian. Prawdę mówiac, quest dalej leżą, motyw świata, dojrzałość pisanej otoczki dla grindu i NPC mają jeszcze bardzo wiele niedociągnięć, ale wierzę, że Szynkacz zrobi swoje i będzie to profesjonalnie rozpisana gra kinda-fabularna. Tak, mam świadomość, że gra jest jeszcze w głębokiej becie/alfie. Ale ja nie o tym.

Dość prędko dostrzeżoną przeze mnie zmianą było wprowadzenie jako substytut unikalnych przedmiotów do ulepszania ekwipunku wymienionych w temacie Kryształów Rzemieślnika. Moim zdaniem, zmiana definitywnie na plus. Zamiast uganiać się po aukcjach i siedzieć tydzień przy różnych aktywnościach, w końcu można pasywnie sobie zbierać kryształy, które oczywiście, będą się zużywały. Problem tkwi w balansie i braku użyteczności wcześniejszych przedmiotów.

Gdy mówię wcześniejsze przedmioty, mam na mysli Kapelusze Szczęściarza, Zęby Orka, Kosmyk Nimfy czy temu podobne przedmioty, które wciąż można zdobyć, chociażby ze skrzynek gatheringowych, do których w osobnym wątku przejdę. Aktualnie, z tego co zaobserwowałem, te przedmioty nie mają żadnego użytku. A szkoda, bo specjalnie zostawiłem sobie legendarny orb, czy zakrwawiony tasak (proszę o wybaczenie, jeśli pomyliłem nazwy), aby móc w przyszłości bez problemu sobie ulepszyć ekwipunek, czy sprzedać za dużą sumkę. Sugerowałbym w jakiś opłacalny sposób przeprowadzić możliwą wymianę tych rzeczy np. na czerwone grosze; może w nieco mniejszej kwocie od kwoty zakupu tych materiałów, ale faktycznie, te przedmioty dosłownie się walają, a użytek żodyn.

Główny problem tkwi myślę u podstaw, czyli w podstawowym dropie Kryształów Rzemieślnika. Jest ich po prostu ZA DUŻO. Stałem jakiś czas przy hipogryfie w nadziei, że uda mi się wydropić jakąś ciekawą broń dystansową. Ilość wyrzucanych przez hipogryfa kryształów jest dość spora. Dość spora, w porównaniu z kryształami zdobywanymi przez tradycyjne zabijanie mobów. I to nie mobów o konkretnym poziomie trudności, a mobów z piątym czy siódmym poziomem. Centralnie, jestem w stanie wydropić legendarny kryształ rzemieślnika z nietoperza w pierwszej jaskini. Sugerowałbym ograniczyć drop tych kryształów do bossów, bo tego się zwyczajnie wala i użytku z tego żadnego po jakimś czasie.

Każdy gracz MMO lubi czuć rozwój swojej postaci przy wielugodzinnych polowaniach. Problem tkwi w tym, że rozwój postaci wymaga zainwestowania środków, które zazwyczaj w Alkatrii zdobywamy na expowiskach. Nie wiem czy mechanika dropu polega na rzucie kostką i wybraniu który przedmiot z przeciwnika wypadnie, aczkolwiek muszę przyznać, że w porównaniu z dropem sprzed 2-3 miesięcy, teraz na 10 potworów, dostaję 2 rzadkie Kryształy Rzemieślnika i przy dobrych wiatrach jeden przedmiot do sprzedaży za 4 tysiace złota. Not a clue, but jakiś rebalans powinien wejść i to prędko moim zdaniem; gra ogranicza się do kilku pośród kilkunastu rzeczy do roboty, bo "to zwyczajnie nie jest opłacalne", przez co większość za chwilę zacznie się bić o te same expowiska, o te same przedmioty i farmić te same kąty map w poszukiwaniu drewna i minerałów.

Tak jak napisałem wyżej, wprowadzenie Kryształów jako następcy unikalnych przedmiotów do ulepszeń jest fenomenalnym pomysłem, tylko cierpi ze względu na kiepski balans. Chętny jestem opowiedzieć więcej, tylko chcę wiedzieć, czy ma to jakiś sens; mniemam, że istnieją już pewne pomysły dotyczące rebalansu, stąd moja zachowawczość. :))


Polubienia: 0
[ADM] Veres
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 70
Postów: 39
Reputacja: 104
21:07 / 26-09-2021

Teraz zadam Ci kilka pytań.

Mówisz o dużej ilości z bossów i mniejszej, ale częściej z potworów. Zgodzę się z jedną kwestią, drop legend u low levelowych mobków, to zmienię, bo rzeczywiście za wcześnie na to, ale z drugiej strony chciałem dać możliwość gromadzenia tego już od wczesnych etapów, bo pierwsze legendy są od 30lvl.

Mam wyliczone wszystkie kryształy jakie są potrzebne do ulepszenia całego setu przedmiotów, nie będzie to tajemnicą jeśli Ci je przytoczę:

Rzadki set na przedział 50-74lvl wymaga ~4400 Magicznych Kryształów Rzemieślnika

Epicki set na przedział 50-74lvl wymaga ~2225 Nadzwyczajnych Kryształów Rzemieślnika

Dodatkowo trzeba brać poprawkę, na to, że wymianiacie sprzęt i każda zmiana wiąże się z jej ulepszaniem i wykorzystywaniem kolejnej dużej ilości kryształów. Jeśli opierasz się na tym co zamieszczałeś na Discordzie o 2 dniach stania na Hipogryfie to trochę mało tych kryształów jak na tyle stania.

Chyba, że naprawdę masz już cały depozyt tego po paru dniach grania. Zapewne te proporcje się zmienią jak będzię więcej przedmiotów i ludzi handlujących tym. Bo popyt na kryształy będzie duży, bo to baza do 3/4 przedmiotów.


Polubienia: 0
Kondensator
Swiezak



Profesja: Łowca
Poziom: 45
Postów: 20
Reputacja: 8
07:46 / 27-09-2021

Zobaczymy jak wdrożone zmiany zaowocują w przyszłości, gdy więcej graczy dołączy do rozgrywki. Niestety racjonalne podejście podpowiada mi trzymać się swojego, więc niech czas zweryfikuje, czy faktycznie tak duży drop kryształów jest dobrym pomysłem.

Na Alkatriowym discordzie mnie nie ma, więc fiasco. Proszę weryfikować profile zanim się spróbuje komuś coś wytknąć - to dość nieeleganckie.

Dokładnie, to co napisałeś - wymóg magicznych kryształów na 50-74lvl. Problem gier, w których trzeba godzinami farmić na ulepszenie mieczyka do fajnych rozmiarów jest ciągła żądza gracza do odczuwania rozwoju w jakichkolwiek elementach rozgrywki. Jeśli mam poświęcić kilka dni na zebranie wymaganych surowców do ulepszenia całego ekwipunku lub w wolnym wyborze na spokojnie sobie pobić potworki, zarobić przy tym jakiś pieniądz i spróbować wykalkulować ulepszenia lepszego ekwipunku - wybieram tę opcję. Zwyczajnie, co nie.

Na ten moment expowiska są zbyt małe na więcej graczy; nie żeby miało zawsze być utopijnie, tylko zwyczajnie nie widzę dwóch osób z 40 poziomem w jaskini żółwi, czy więcej niż 2 osób obłożonych na piętrach krypty Asgardu. Wyścig po wolne expowisko zdaje się na dzień dzisiejszy jaśniej przyświecać wizji rozwoju postaci, pozostawiając dodanie 80 punktów życia do ekwipunku daleko w tyle.

Wiem, że rebalance statów to niedaleka przyszłość, wszak proszę, zrozum, moje odczucia są relewantne do aktualnych warunków, aktualnego balansu i przesadzonych statystyk jak kradzież życia. Mnie się po prostu wydaje, że na prawdę te kryształy będą się walały po skrzyniach. Dobicie 40 czy nawet tego 45 poziomu można zamknąć w tydzień average rozgrywki z jakimś average poradnikiem. Widoczny slow w zdobywaniu doświadczenia do przełom 40-42+, gdzie ewidentnie brakuje balansu pomiędzy ladderem a doświadczeniem z mobów (porównując żółwia 40lvl do straszydła (bodaj) 50lvl, gdzie różnica w zdobywanym doświadczeniu oscyluje w granicach 30-50 punktach, kosztem trzykrotnie dłuższego nakładu czasu i bardziej ograniczonego łupu).

Nie mnie się kłócić; po to piszę, żeby dyskutować nad lepszym wariantem rozgrywki. Tylko ten discord mnie trochę rozzłościł.


Polubienia: 0
[ADM] Veres
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 70
Postów: 39
Reputacja: 104
09:41 / 27-09-2021

Zmniejszyłem szanse w niektórych miejscach. Zobaczymy co dalej z tym będzie, jak dalej będzie za dużo to po prostu zmniejszę ilość z bossów.

Co do Discorda, uznałem że to Ty, bo identyczna była odpowiedź z Hipogryfem i ktoś się chwalił ze zdobyć 3 stacki niebieskich w 2 dni, więc dla mnie to było zdziwienie. 


Polubienia: 0
Kikud
Nowy



Profesja: Mag
Poziom: 58
Postów: 1
Reputacja: 0
10:14 / 27-09-2021

Zróbcie po prostu, że na mniejszych lvl'ach mniej leci a na wyższych więcej

 


Polubienia: 0
[ADM] Veres
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 70
Postów: 39
Reputacja: 104
21:04 / 27-09-2021

Update wszedł na serwer, możecie zobaczyć jak teraz odczucia.

Zmieniłem:

1. Ilość kryształów z bossów i ich szanse, czym boss ma większy poziom tym więcej możemy zdobyć kryształków.

2. Legendarne kryształy lootają dopiero od 30lvl potworów.

3. Zmieniłem lekko drop ze skrzynek zasobów.

4. Od teraz częściej zdobędziecie surowiec z wydobycia niż zestawy.

5. W zestawach została usunięta zawartość starych monet i symboli medzajów.

6. Zestawy zawierają ulepszacze(niektóre) oraz bonusowe surowce.

Ulepszanie powinno być teraz znacznie mniej uciążliwe a kryształy nie powinny się Wam przelewać w depozytach.

Czekam na feedback.


Polubienia: 2
Kondensator
Swiezak



Profesja: Łowca
Poziom: 45
Postów: 20
Reputacja: 8
08:50 / 28-09-2021

Z ciekawości; ile wynoszą precyzyjnie szanse na drop zestawów i kryształów? Przeszło 150 rozkopanych drewienek dzisiejszego poranka i żadnego kryształu ani zestawu. Stąd też pada to pytanie. Brzmi jak wymuszenie konkretnego feedbacku lol


Polubienia: 0
[ADM] Veres
Swiezak



Profesja: Mag
Poziom: 70
Postów: 39
Reputacja: 104
19:14 / 28-09-2021

Teraz powinno wejśc wszystko, sprawdź teraz. Jak patrze w grze to wszystko powinno grać.


Polubienia: 0